Mye av tiden bruker vi ute i skogen som ligger rundt oss på alle kanter. Der har vi etter hvert fått mange yndlingsplasser som har fått sine navn gjennom barnehagens historie; Blåbærland, Akebakkestu, Ekornskogen, Klatreskogen, Gjøvik, Tromsø og Tyttebærland m.m.

Vi ønsker å gi barna positive opplevelser ute i all slags vær, gjennom hele året. Vi bruker naturen som utgangspunkt i vårt pedagogiske arbeid, og mye av det som tradisjonelt blir sett på som innendørs aktiviteter, mener vi kan oppleves enda bedre utendørs. Vi er selvfølgelig mye ute hele året, men alltid med hovedfokus på barnas sikkerhet, trygghet og glede. Vi har natur, miljø og fysisk aktivitet og helse som ramme, og på bildet inni er det leik, humor og sosialt samspill!